miercuri, 30 septembrie 2009

Cars

Acum cateva nopti am visat ca eram cu cineva intr-o masina si a facut pana pe calea ferata. Tocmai de asta am sa vorbesc despre masini. Toata lumea spune "mie n-are cum sa mi se intample" "mie?" "eu sa mor? poate de batranete!" Sau nici nu se gandesc la asta cand traverseaza strada neregulamentar sau cand urca la volanul unei masini. Vreau sa evidentiez faptul ca oamenii ar trebui sa fie mai atenti la viata lor, asta in cazul in care si-o pretuiesc adica de ce sa urci beat la volan, sa conduci cu 200km/h sa te izbesti in alta masina si sa mai omori si pe altii care nu au nici cea mai mica vina ca tu esti un idiot care sufera de prostie acuta.
Am sa dau niste exemple concrete care le-am trait pe pielea mea, sau mai concret le-am vazut cu ochii mei. Da! Am fost si eu calcata de o masina cand eram mai micuta, din cauza unui incompetent, care mergea cu 140km/hpe o strada de 5 metri latime. Care era faza? Pusese pariu pe o lada de cola ca ajunge primu' in nu stiu ce loc. Pentru o lada de cola? GIVE ME A BREAK!! Bineinteles ca el nu a patit nimic, dar eu am ajuns la spital, locul pe care il urasc cel mai mult. Si ca sa vezi ce curajos si binevoitor era, ma mai cauta si dupa ce ma calcase sa ma duc la el la tara sa ma insanatosesc. OMG! Daca o lada de cola e echivalenta cu o viata de om, voi sa-mi spuneti!
Sa ma iau si de pietoni acum. Cam in urma cu 2 saptamani pe Bulevardul Independetei, asteptam sa se faca verde la semafor, masinile in cea mai mare viteza, cand din fata apare un om, traversa voios trecerea, dar nu i-a iesit tocmai cum se astepta pentru ca era sa si-o ia in freza bine de tot. Se panicase omu' acolo mai sa cada pe jos, numai zic de soferul masinii care nu avea nici o vina, pentru ca circula regulamentar, isi rasucise volanu' saracu cat putuse! Cred ca de abia atunci se trezise geniul asta din momentele lui de concentrare si observase ca este in plina strada. Va zic eu ca nu s-a ales numai cu sperietura ci si cu cateva injurii bune de tot pe care le-am si auzit, de la trecatorii de langa mine"Dom'le da esti prost?" Ghiciti care este raspunsul corect. Sa numai zic de sofer!
Alta intamplare pe care era sa o simt asa bine pe pielea mea. Eram in zona garii, pe langa atlasib, pe trotuar bineinteles, si din fata vine un idiot, impertinent si tot tacamul ca altfel nu pot sa-l numesc, ca destept sigur nu era. Avea o masina gen maxi-taxi, si desteptul asta cum ziceam, voia sa faca o parcare remarcabila, si chiar i-a reusit. S-a trantit in viteza in crengile unui copac care erau sa-mi cada exact in cap, nu numai mie, ci si unui copilas de 3 ani. Despre el ce sa mai spun, ca si acum ma rog pentru el ca sa nu-i moara neuronul ala ragusit pe care nu-s sigura ca-l avea. Am uitat sa precizez, ca nu era masina lui, era masina firmei, de asta trebuia sa se sparga in figuri. A coborat frumos din masina, nici nu s-a uitat ca in urma lui parca fusese un taifun. Omu ala sigur n-avea o doaga.
Eu cand intru intr-o masina spun: cu mine langa tine, nu depasesti 60 km/h. Mi se pare ok, numai ca nu toata lumea are urechi de auzit, altii probabil le au pentru altceva si pentru asta tre sa mai repet in timp ce persoana conduce cu 120/h: AM ZIS 60!! Da cine sa te mai auda? Mie mi se pare corect, ca atunci cand esti singur sa te izbesti de toti stalpii care ii ai in fata, daca esti amator de impresii, ca nu-i corect sa zic de viteza, pentru ca astea sunt fonfeuri pe care le ai la o anumita varsta. Asa cum spuneam, am urcat in masina si am zis: Sa nu mergi cu viteza. Ei cum? Pe o straduta de 7 m latime gonea omu' cu 100km/h ca sa se sparga in figuri. Eu tipam disperata ca mi se blocase centura si nu puteam sa o pun, si el radea ca un sadic, probabil isi pusese in gand sa ma scoata cu cerebelul prin geamul din fata. Si nu numai asta, dar pe strada aia sunt si o gramada de copii care se joaca. Si intotdeauna precizez: SUNT COPII! Si ca sa iau initiativa la primul semafor la care a oprit acest individ, i-am tras o palma dupa cap, am coborat din masina si am plecat acasa! N-am mai zis nimic, l-am lasat sa interpreteze singur!
Daca tu chiar vrei sa mori intr-un accident de masina, te rog du-te pe o strada necirculata, la o varsta de 70 de ani, cu o Honda, un trabuc si un cocktail cu maslinuta si umbreluta in mana stanga si izbeste-te in primul copac sau arunca-te in prima groapa care iti iese in fata. Pentru ca nu e corect sa moara si altii pe langa tine. Si toate accidentele care se intampla nu se intampla de buna voie ci din neatentie si prostie. De ce sa-ti iei viata pentru inca 20 km/h in plus, si in cel mai rau caz cum se intampla de obicei, tu sa traiesti si sa observi ca ai omorat alte 7 persoane.
In mai putine cuvinte: Pretuieste viata ta si a celui de langa tine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu