marți, 19 ianuarie 2010

Vrajitoarea din Portobello - Paulo Coelho

-Daca exista vreo consolare in tragedia de a pierde pe cineva mult prea iubit, aceasta e speranta, ca probabil a fost mai bine asa.
-Nu exista decat femeia aceea cu ochii cenusii din fata mea, care spunea lucruri absolut neinteresante si inutile, dar destul de fascinanta incat sa ma tina toata viata langa ea.
-Iubirea invinge intotdeauna si ne poate transforma definitiv.
-A te dedica complet dragostei inseamna sa renunti la tot, inclusiv la propria bunastare sau la capacitatea de a lua decizii.
-Romantismul tineretii ne facem sa adoptam pozitii radicale.
-O viata pe care eu o alesesem, crezand ca iubirea poate salva totul, totdeauna. Si nu este adevarat: uneori ne pierde, ba mai mult, ii luam cu noi si pe altii, pe care ii iubim.
-Cand s-a mai potolit durerea- iar pentru asta nu exista decat un leac, trecerea timpului - am inteles ca viata imi daduse ocazia sa intalnesc singura femeie din viata mea pe care as fi fost in stare s-o iubesc. Fiecare clipa petrecuta langa ea meritase orice sacrificiu si, in ciuda a tot ce se intamplase, as fi repetat fiecare pas care-l facusem
-Bucuria este contagioasa.
-Iubirea poate fi construita, nu doar descoperita.
-Cand iubeam si uram copilul pe care barbatul acela l-a pus in mine.
-La urma urmei ce e fericirea? Dragoste, se spune. Dar dragostea nu a adus si nu va aduce niciodata fericirea. Dimpotriva, nu e decat neliniste, un camp de lupta, nopti nedormite, cand ne intrebam daca e bine ce facem. Adevarata dragoste e plamadita din extaz si agonie.
-Bucuria e ca sexul. Are inceput si sfarsit.
-Dorintele sunt totdeauna incomplete.
-Nu poti crede in ceva ce nu-ti place, intelegi?
-Suntem ceea ce vorbim.
-Sa crezi ca poti.
-Reprogrameaza-te in fiecare clipa a zilei cu ganduri care te fac sa cresti.
-Singurul motiv care ma impingea spre ea, era o dragoste pe care n-o acceptam, dar care continua sa creasca subtil si devastator.
-Am fost totdeauna sigur ca femeile au capacitatea supranaturala de a afla ce se petrece in sufletul unui barbat. Toate sunt vrajitoare.
-Dar o mama nu trebuie sa inteleaga, ci sa iubeasca si sa apere.
-Iubeste si nu intreba prea multe. Doar iubeste!
-A fost singura data cand am indraznit s-o intreb: "De ce ma iubesti?" Ea mi-a raspuns: "Nu stiu si nici nu ma intereseaza absolut deloc."

7 comentarii:

  1. GigiMotostiuitoristul16 februarie 2010, 02:03

    Cred ca esti cam prea indragostita de ideea de iubire. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. In sine, cartea, este una de dragoste.. ce alte idei as fi putut sa scot? Din experienta mea de pana acum, iubirea nu este o idee. Imi pare rau daca asta este pentru tine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hey, nu am zis ca e un lucru rau, esti o idealista...
    Dar lucrurile nu stau tot timpul atat de roz, iubirea are si egoism, si orgoliu si, ca o supa, contine alte lucruri nu tocmai gustoase, ca pastarnacul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt constienta ca sunt persoane care se hranesc cu 'pastarnacul' de care spui, sau doar il paseaza si-si vad de drum, si evident ca nu va mai fi totul roz. Ideile care le-am scos din carte mi-au placut.. by the way, macar prin carti sa mai traiesc in roz.. iubirea e complexa intr-o carte.. in realitate peste masura :)

    RăspundețiȘtergere
  5. am citit-o!!!!!mmm..am ramas incintata...adica la asta si ma ssteptam , imi palce cum scrie Coelho...o sa scriu si eu un post cind nuo sa-mi fie lene despre carte:)

    RăspundețiȘtergere
  6. am citit-o...o carte de nota 10...

    RăspundețiȘtergere
  7. chiar e foarte buna cartea..am ramas cu o senzatie placuta dupa lecturare ei)

    RăspundețiȘtergere