marți, 8 martie 2011

8 Martie

Imi e dor sa merg acasa, de la scoala, cu un buchetel de zambilute si sa ii spun La multi ani! Ea e departe, dar toate amintirile astea sunt aproape, prezente in gandul si-n sufletul meu. Nu stiu ce am avut zilele astea, mi-am adus aminte de toata lumea de demult.
Mi-e dor de mama mea, cea care ne ducea la biserica pe ascuns, cand eram micuta, ca sa nu ne vada tata. Mi-e dor sa ma certe, sa ma stranga in brate, sa plangem impreuna din cauza lui, cand era rau cu noi, si cu toate astea ne ingrijoram daca ajungea tarziu acasa. Mi-e dor sa-mi pregateasca ceai cu gem, dimineata inainte de plecare, mi-e dor sa mergem la cumparaturi si sa ma supar ca nu-mi poate cumpara tot ce vreau. Sa mergem in Herastrau sa mancam vata de zahar si sa ne plimbam cu vaporasul, sa cantam la biserica, sa ma bata la cap sa spal vasele - lucru care nu-mi placea deloc.
... si cand mai formam numere la nimereala cu Anca si Andreea si veneau ditamai facturile, eu mereu eram scutita de bataia cea mai mare pentru ca eram mai mica. Mi-e dor sa ma rog de ea sa ne lase sa aducem inca o pisicuta in casa. Sa ne uitam pe TVR1 toate, la un film, si daca aparea o scena mai romantica noi bagam repede capul sub patura. Ce mici eram.. Mi-e dor sa-mi fie ea aproape cand sunt bolnava, sa-mi faca frectie cu otet, ca demult.. Sa mancam vafe de ciocolata.. Sa ma puna la scos samburi din visine cand facea dulceata - nici asta nu-mi placea, pentru ca auzeam copiii cum se joaca afara si nu mi se parea corect. Sa vin in casa sa fur un colt de paine si-un mar si sa o tai afara, iar ea sa strige de la geam dupa mine sa ma intorc sa mananc.
Nu pot sa zic ca mi-e dor sa o vad plangand din cauza lui, pentru ca aproape tot timpul era rau, dar mi-e dor asa sa o strang in brate cand era neajutorata. Sa cant "de ziua ta mamico" la serbari..
Mi-e dor sa vina de 10 ori sa incerce sa ma trezeasca sa ma duc la scoala.. Sa-mi aduca sandwich in pauzele de la George Calinescu si sa sara toti colegii pe mine ca vor si ei. Sa o invat sa joace Zuma, si apoi sa o gasesc dimineata la calculator :)).
Stiu ca am ranit-o de multe ori.. Si-mi pare rau.. Azi nu pot sa-i dau zambile..

Si o parte dintr-un post anterior: Ei, pot doar sa ii multumesc ca a luptat pentru educatia mea si a surorilor mele. Pot sa ii multumesc ca a incercat sa ma protejeze, si chiar daca a fost o mama cam comunista, acum realizez ca e mai bine. Datorita ei, nu sunt ca adolescentele din ziua de azi, care la 14 ani stau intr-o scara de bloc cu 5 baieti. Datorita ei, am invatat sa ma pretuiesc, sa nu imi bat joc de mine, este meritul ei ca stiu ce inseamna respectul de sine. In ciuda tuturor, datorita ei, am avut o copilarie fericita!!!
Nu exista cuvinte sa descrii o mama.

La multi ani mama mea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu